2012-10-12

Sem jaz res jaz?

"Did you ever wonder if the person in the puddle is real, and you're just a reflection of him?" se sprašuje Bill Watterson, oz. njegov Calvin.
 
Meni so všeč takšni pomisleki, kdo pa mi lahko zagotovi, da je to, kar je tukaj in zdaj, resnično in ni resnično nekaj drugega? Kaj pa, če sem prava jaz takšna, kot se enkrat vidim v odsevu kljuke, velik nos, kratke noge in ogromne noge, drugič v izložbi na ulici, kjer sem skoraj prozorna, spet naslednjič v ogledalu v lunaparku, z glavo veliko en meter in nanjo pripeto popolnoma kratko telo... Z malce domišljije bi se lahko vsak dan spraševala sem jaz res jaz. In ne bi bila edina, Menart si je podobna vprašanja postavljal že dolgo pred mano:
 
Pred ogledalom nem stojim
in v tujca pred seboj strmim.
Kot da zrem prvič ta obraz
vprašujem ga: Si ti res jaz?
Zamišljeno me zro oči
in vprašajo: Sem jaz res ti?
In trezno pravi mu moj jaz:
Jaz nisem ti, ti nisi jaz;
jaz sem le jaz, ki se mi zdi;
in ti si jaz le za ljudi;
a pravi jaz je dan za dnem
uganka meni in ljudem.
 
Okej včasih so takšna vprašanja kar na mestu, recimo po neprespani noči, takrat je marsikomu glava premajhna oz. prevelika, vse ostalo pa tudi ni ničemur podobno in bi se najraje skrili pred samim seboj. Tisti, ki se to prepogosto sprašujejo, v normalnih okoliščinah, so označeni za čudne. Kaj pa jaz, ki si takšnih vprašanj ne postavljam pogosto, zagotovo pa večkrat kot večina, sem čudna? Ali so ostali čudni? Kaj pa je čuden? Kdo je čuden? Tisti, ki je drugačen ali tisti, ki je popolnoma enak? Pa spet, za nekoga je drugačno nekaj, za drugega drugo, kaj je prav? Kdo je prav? Sem jaz prav, ali narobe?
 
Oh ja, je današnji zapis posledica vročine (telesne), ali dejstva, da je petek? Sem to napisala jaz, ali jaz, ki me v resnici ni? Me bo zunaj pričakalo osebje z lepim novim belim jopičem, ali ladja, ki me bo odpeljala v vesolje? Mogoče mi pa priskočita na pomoč Hrabri mišek in njegov Poldi in bomo odleteli v realnost znotraj realnosti. Preveč utrgano? Eh pajade, saj gre vendarle samo za odsev v kljuki vrat.
 
 

Ni komentarjev:

Objavite komentar