2012-11-07

Gremo nazaj?

Včasih smo imeli telefon v predsobi pritrjen na steno, stacionarni telefon. Kadar sem si zaželela poklepetati s prijateljico, sem ga lahko odvlekla največ dva metra daleč in tam mislila, da nihče ne sliši mojega najstniškega čivkanja. Ko smo se dogovarjali za nočni pohod po mestu, se je bilo treba vse zmeniti od doma, kje, kdaj, kdo, kako...vse smo dorekli doma in se nato z avtobusom odpeljali na dogovorjeno mesto, pa je bilo vse okej. Ma kaj okej, super je bilo, vse je laufalo in nihče ni kompliciral. Mogoče je kdo zamudil kakšno minuto, pa zaradi tega ni bilo nobene panike, če se to ni dogajalo prepogosto seveda. Danes, se slišimo ob vsakem premiku, če nekdo zamudi tri sekunde, ali ga še ni na dogovorjenem mestu, ko mi pridemo tja, že kličemo in smo na liniji toliko časa, dokler nekdo ne reče, aha okej, te že vidim, ja ja, levo, ne ne, sem poglej, tukaj ja, na desni ob znaku stojim. Me zanima, kako bi bilo, če bi nam vsem, ampak res vsem, telefone privezali za vrvico v predsobo in bi se morali od doma vse zmeniti. Bi bolj točno prihajali na dogovorjeno mesto? Bi se bolj posvečali sogovorniku, ko bi končno sedeli z njim ob šanku brez motečih telefonskih klicev?

Boste rekli, ah kaj, se bomo pa preko chatov vse dogovorili, to pa še laufa. Ne, pa ukinimo tudi računalnike za en teden, internet naj se ustavi. Vrnimo se nazaj na stare dobre tipkarske stroje, na tiste, kjer si moral s posebnim papirčkom popraviti napako, če si se zatipkal, na tiste, kjer si lahko hkrati stisnil dve črki in si ob tem skoraj zlomil prst, na tiste, ki so zapiskali, ko si prišel do konca vrstice in so se nato hrupno postavili v novo vrstico. Na tiste stare dobre, ki so dišali po barvi. To bi šele bilo nekaj posebnega, natipkan tekst bi nato poslali po pošti, tisti navadni, v kuverti in z znamko, pošiljatelju, ki bi ga dobil, po današnjih merilih, čez sto let. Uf ja, kar zanimivo bi bilo, če bi na svetu za en teden ukinili računalnike, internet in mobilne telefone. Svet bi se najbrž ustavil. Nastala bi tišina, ki bi dišala po nevihti, ki bo prišla za njo, nenavadna tišina, ki bi vpila. Ampak, če bi se znali sprostiti in sprejeti ta tedenski molk, bi se imeli sigurno top! Vrhunsko bi bilo! Prepričana sem, da bi uživala. Nekateri najbrž ne bi, ampak jaz bi zihr...če bi bilo to poleti, bi šla pa kar na morje. Tam je pa takšen mrk tako in tako vsak dan. Mmm morje.

Fini časi so bili ti, brez vsega, kar imamo zdaj...mogoče tudi zato, ker sem bila takrat nekaj let mlajša. Pa fini časi so tudi sedaj, z vsem tem, kar imamo, čeprav sem nekaj let starejša. Dobr je. Star tipkarski stroj in star telefon bom pa postavila na poličko k vsem ostalim spominom in ju občudovala v dolgih deževnih dneh.

3 komentarji:

  1. Jaz pa prav rada gledam filme iz obdobja, ko so porabili nekaj ur, da so sestavili in na roke napisali dolgo pismo (denimo ljubezensko), potem pa dva tedna živeli v pričakovanju odgovora, ki ga je pripeljala poštna kočija

    OdgovoriIzbriši
  2. Tole pa moram dodat...ker še sama ne morem verjet... Boštjan (ta ki bo prav kmalu 40 ;)) in njegovi hokejski kolegi - Ljubljančani so, ko so igrali za Maribor, so vsak dan dopoldne šli skupaj na pošto (v Mariboru), čakali v vrsti in potem poklicali svoje drage v Ljubljano. No tudi punce smo lepo čakale doma ob stacionarnem telefonu - vsako dopoldne - ne vem kako mi je to sploh uspelo, kaj šele njemu ... ampak je. Tako je bilo - drugače ni šlo. Veš kaj - sem pomislila zdaj - joj kok smo zapravljali čas. Ampak ravno za to gre - zdaj telefoniram, vozim, parkiram, nakupujem, kuham, pospravljam, še pogovarjam se z dvema hkrati - vse je zeloooo hitro - prehitro in potem smo čist znoreni.
    Pa še to - malo pred temi klici iz Maribora smo šele dobili v ŠENTVIDU telefon. Prej sem hodila tudi jaz na govorilnico in se tam kaj zmenila itak smo bili pa že vse zmenjeni - točno smo vedeli kje se najdemo in kdaj.
    No moram pa priznat, da ne vem, če bi bila jaz zdaj Lešnjakova, če me Tanja Smrekar ne bi pred "mnogimi" leti potrpežljivo čakala na postaji s katrco in me potem ko sem čez tri enajstke le prišla odpeljala v Balinčka na Boštjanov rojstni dan. Ampak lej - smo bile tako zmenjene že cel teden ;))
    Ja veliko časa je šlo - ampak smo se pa temeljito pogovorili in dogovorili.

    OdgovoriIzbriši